Inscrieri

Inscrieri se pot face la adresa de e-mail ecologizaregalati2009@gmail.com sau folosind formularele publicate in presa locala.

vineri, 16 octombrie 2009

Ziua Zero Minus Unu

Am ajuns la un punct pe care il credeam in urma cu doua saptamani imposibil. Datele noastre arata ca numarul de voluntari inscrisi pentru actiunea de maine se apropie de doua mii. Trebuie punctat faptul ca telul nostru a fost de o mie de persoane, si l-amconsiderat un target (cel putin) ambitios. Ne-au sprijinit insa puternic Inspectoratul Scolar, Universitatea Dunarea de Jos si organizatiile studentesti, Primaria municipiului Galati si mass media galateana. In aceste conditii, totul a fost mult mai simplu.

Ce am facut in ultimele zile: am impartit orasul in 65 de zone (si trei zone de agrement - Garboavele, lacul Brates, lacul Vanatori), am stabilit 65 (+3) echipe, am obtinut sprijin logistic (peste 2500 de saci, 750 de perechi de manusi, 7 masini de transportat gunoiul, mijloace de transport pentru voluntarii din zonele de agrement, etc), am impartit sacii si manusile, am obtinut sprijinul politiei comunitare, am gasit un loc de "prezentare" a sacilor de gunoi adunati din oras in timpul actiunii de ecologizare.

La actiune nu participa doar elevi si studenti, ci si voluntari de la mai multe ONG-uri din Galati, jandarmi, angajati ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, voluntari de la Agentia de Mediu, politisti de frontiera si jurnalisti. Povestea tuturor o vom spune (si cu ajutorul imaginilor) pe un site care se va construi in saptamanile urmatoare. Daca vremea tine cu noi, actiunea va reusi iar povestea EcoGalati va depasi granitele orasului si va inspira, poate, si alte comunitati locale.

In final, trebuie sa precizam un lucru important: nu conteaza cat de mult gunoi strangem maine. EcoGalati nu este un concurs intre cele 68 de echipe de ecologizare. EcoGalati este un concurs intre noi si indiferenta, nesimtirea, lipsa de civilizatie de care dau dovada altii. Castigatori vor fi toti cei care vor infrunta maine frigul si vor participa la ecologizare, precum si cei care nu ne vor putea ajuta din motive obiective , dar care si-ar dori sa o faca. Castigator va fi orasul care are doua mii de locuitori ca cei care s-au inscris la EcoGalati.

PS  Avand in vedere situatia politica din ultima perioada si apropierea campaniei electorale, facem din nou precizarea ca aceasta actiune nu are niciun scop de natura politica. Politicienii cu functii in administratie care ne-au oferit o mana de ajutor au inteles mesajul nostru si au acceptat sa ramana anonimi. Daca veti intalni politicieni care vor spune ca initiativa le-a apartinut, e bine sa stiti ca e vorba de impostori.

3 comentarii:

  1. Salut! Felicit initiativa si pe cei care au participat cu orice pentru ducerea la bun sfarsit a acesteia. Eu tocmai m-am intors de pe teren de la actiune (am facut parte din echipa nr. 12 - Complex Francezi). Felicitari tuturor participantilor si speram ca mesajul nostru sa ajunga macar la urechile si ochii unor dintre cei care au contribuit activ la crearea subiectului actiunii de azi - gunoiul, care au reusit sa ne dea de treaba cat pentru a umple cativa zeci de saci menajeri numai in zona noastra :(.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lasa niste date de contact:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai si tu tot in anonimat esti :)

    RăspundețiȘtergere